Eines per visibilitzar les aportacions de les dones

Caixa d’eines editada pel Consell de l’Audiovisual de Catalunya, l’Institut Català de les Dones i el Col·legi de Periodistes de Catalunya adreçada a periodistes en actiu i estudiants de periodisme per identificar les rutines de les redaccions que obstaculitzen el periodisme amb perspectiva de gènere. En deu capítols, aquest manual analitza les tendències als mitjans pel que fa al tractament del gènere i ofereix exemples de bones i males pràctiques per treballar a partir de debats en grup amb altres col·legues o de forma individual. A més, posa l’atenció també en quatre eixos temàtics en què el tractament de les dones és especialment estereotipat i gens igualitari: el poder, la salut, la violència masclista i el fet migratori.

Identificar les pràctiques periodístiques que invisibilitzen, silencien o estereotipen les dones en els continguts informatius i per reflexionar sobre com millorar-ne el tractament. Les Eines –actualment en procés d’actualització pel que fa a les dades i la selecció d’exemples pràctiques– són útils també per portar a debat, amb arguments i xifres, el tractament desigual de les dones als mitjans.