Advancing Gender Equality in Media Industries

www.agemi-eu.org

Un projecte interuniversitari (Universitat de Newscastle, Universitat de Pàdua i Universitat de Gothenburg) desenvolupat juntament amb la Federació Europea de Periodistes i la Conferència Permanent d’Operadors Audiovisuals del Mediterrani que té com a objectiu la promoció d’uns mitjans més inclusius, diversos i igualitaris.

Accedir a bases de dades de bones pràctiques, unitats didàctiques sobre representació del gènere, llenguatge, lideratge, violència, comunitat LGTBI+, la relació entre les dones i les TIC, polítiques comunicatives i activisme. També organitzen trobades entre estudiants i professionals i presenten un recull de conferències, els GEMTalks, en què s’entrevista periodistes, editores, activistes i persones en llocs de presa de decisió per conèixer la seva experiència en el treball per la igualtat de gènere als mitjans i les TIC. També posen a disposició dels i les usuàries diverses aplicacions adreçades a periodistes i estudiants per ajudar-los a aplicar la perspectiva de gènere en la seva pràctica professional i acadèmica.